Gândul bun

Gândurile fac diferența în lumea de acum. Gândurile bune ne vor ajuta să rămânem buni și să aducem roade bune. Nu e musai ca ele să ne vină primele în minte – de obicei vin după primul gând. Gândul bun este o alegere, este opțional. Nu de dragul de a fi diferiți, ci de dragul de a ne păstra pacea și seninul chiar și pe vremuri mohorâte. Și doar ele pot duce la fapte bune, pentru că faptele noastre sunt pe măsura gândurilor noastre.

Este posibil să am doar gânduri rele. Mă face asta un om rău? Nu cred. Sunt doar un om neantrenat, nu am făcut suficientă asceză și nu am luptat destul pentru gândurile mele. Atunci când caut cu tot dinadinsul un gând bun, ceva bun, pentru care să fiu recunoscător, îmi va fi mai ușor cu timpul.

Gândurile bune nu seamănă cu o mantră, nu sunt niște afirmații pozitive picate din cer. Ele mă conectează la realitate, la posibilitățile mele, la ce pot deveni, și la nevoile mele ce se cer împlinite. Sunt „personalizate” și îmi reflectă lupta pentru bine – pentru binele propriei vieți.

Un gând precum „Nu sunt bun de nimic” este evident fals, pentru că măcar să citesc acest articol pot. De ce mă agăț de el? Îmi permite să rămân în zona de confort, să nu risc, să mă victimizez, să mă alint cu o depresie, să stau pe loc. Dacă găsesc un singur argument contra acestui gând (e un exemplu mai sus), gândul pierde bătălia, și războiul. Este o himeră, iar alegerea de a trăi pe deplin versus a trăi într-o lume de himere îmi aparține.

Nu pot împiedica gândurile să vină, pot doar să le aleg pe cele care îmi sunt folositoare și îmi „încurajează” o perspectivă bună, cu sens, constructivă. Lucrul cu gândurile, alături de un coach, mă ajută să văd cealaltă față a monedei, să devin mai realist (adică să îmi aleg niște gânduri mai aproape de realitate, de nevoile și de obiectivele mele) și mai flexibil în gândire. Nu este neapărat ușor, dar cu siguranță este folositor.

Ce gânduri ai ales astăzi? Sunt ele utile?

Leave a Reply

