A face sau a nu face ceva pentru tine

Rareori am aprofundat ceva. De obicei, am investit în ce puteam face pentru alții. Iar când nu mi-au răspuns cum credeam eu că se cuvenea (e ceva pervers în orice compulsie), am renunțat. Așa am ajuns în punctul în care aveam multe lucruri începute și neterminate. În care entuziasmul meu se stingea repede.

Primul lucru pe care l-am făcut constant pentru mine a fost propriul meu proces de coaching. A însemnat o investiție semnificativă de timp și bani. Mulți mi-au spus că dau toți banii pe asta și nu mai am timp de altceva. Valul de reproșuri nu s-a domolit nici măcar după atâta timp, doar că în jurul meu sunt mai puțini oameni din vechea gardă. Week-endurile, serile, concediile petrecute în tabere rezidențiale, o zi de vineri pe lună „înhățată” de o formare cu durată medie.

Este o investiție de care nu-mi pare rău deloc. Deloc deloc. Cât costă echilibrul în viață? Dar împăcarea cu sine? Optimismul? Flexibilitatea minții? Sentimentul de atașament și siguranță? 100? 1000? 3000 de euro? Costul încetării de a nu-ți mai luxa picioarele? Prețul depășirii fricii de șefi și de critică? Tariful pentru afirmarea de sine? Pentru mine au fost neprețuite, iar dincolo de investiția financiară, a fost și una sufletească. Nu este ușor, treci prin frică, durere, rușine, toate emoțiile atât de neplăcute și descurajate de realitatea photoshopată de azi. Merită? Cred că răspunsul este de prisos. Dacă n-ar merita n-aș scrie asta.

Și primul an am avut permanent mustrări de conștiință. Cum să dau atâția bani pe mine? Adică, totuși, nu primesc nimic material, nici haine, nici pantofi, nici mâncare… Această dispută interioară m-a ținut pe loc, pentru că nu lăsam lucrurile să curgă, nu mă lăsam să mă vindec. Apoi, la un moment dat, a intervenit rutina. Eu mă duc acolo, lucrez asta. Rutina este excelentă în coaching! Îți dă stabilitate, și vei lucra la un moment dat, chiar dacă ți-e greu.

La salonul la care merg mă tund și mă pensez. Nimeni nu e motivat să-mi păstreze programarea, dacă întârzii. Am hotărât să renunț la serviciile lor în ziua nunții, pentru că mereu era altcineva mai rapid. Evident, nu le-a păsat prea mult. De fapt, celor de la care cumperi nu prea le pasă. Va veni cineva mai bănos și mai dependent de starea de bine exterioară. Probabil e deja la ușă, sau la telefon. Suntem încurajați să investim în formă, în imagine, și nu ne folosim anii vieții pentru a ne pregăti să trăim așa cum ne dorim cu adevărat. Pe măsura noastră.

Investiția în coaching nu-ți va da nimic material. Ai doar șansa să cizelezi o minte și un suflet pe măsura a celui ce ești cu adevărat, nu a celui care ți s-a spus sau ai perceput că ești.

Leave a Reply

