Începutul unui nou drum

Ieri noapte am dormit foarte prost. Aerul din cameră era foarte uscat, pentru că avem un calorifer mare și fierbinte (în blocul nostru locuiesc oameni friguroși care nu vor repartitoare), iar patul este foarte aproape de geam. Pe lângă asta, am aflat pe propria piele că femeilor însărcinate li se usucă mucoasa nazală mult mai repede. M-am trezit des (cam la o oră) să beau apă, am dormit cu geamul deschis și cu un vas de apă pe calorifer. La un moment dat n-am mai putut respira, pentru că aveam și gâtul și nasul uscate. Soțul meu, care nu e însărcinat (!) dormea buștean. Uscăciunea uzuală în sarcină s-a accentuat la mine, din cauza unei sinuzite vechi, pe care o pot duce în condiții fizice normale.

Deci, pe la 3 jumate eram în picioare, în bucătărie, străduindu-mă să mă hidratez. Mi-a luat cam jumătate de oră, iar starea de dinainte a revenit în scurt timp. Când m-am culcat eram foarte obosită, și tot așa m-am și ridicat din pat dimineața. Ieri am făcut ceva cercetare și am descoperit că una din cauzele sinuzitei este aerul uscat din cameră și absența plantelor. Adică, fix așa cum am trăit înainte să mă mut (vreo 30 de anișori). Când eram copil nu existau umidificatoare de aer, sau cel puțin nu erau ceva obișnuit.

Așa că m-am trezit în fața mai multor opțiuni: cumpăr un umidificator (pfoa, alt aparat, Diana, tu mereu cumperi aparate), car apă caldă și prosoape ude în dormitor în fiecare seară, chiar dacă nu îmbunătățește vizibil situația, sau îmi umplu camera de plante (deja am plante în cameră, dar se pare că nu fac față). Sau, aaa, nu fac nimic și voi dormi prost până se oprește căldura iar bebelușa noastră va avea, probabil, sinuzită.

Extrapolând, mult timp am fost învățată să suport, când puteam face ceva repede și bine pentru a schimba situația. Pentru a mă bucura de sănătate (apropo, atunci când merg la mare sunt fericită că pot respira în tihnă, iar ultima oară când am fost, nu m-am mișcat de pe plajă toată ziua, chiar dacă seara eram lihnită) este important să aleg alt drum. Iar aceasta este o concluzie mai generală de viață, dincolo de aerul uscat din dormitor și sinuzita unei gravide 🙂

Tu alegi să urmezi un drum chinuitor sau să-ți construiești o viață sănătoasă și bună?

 

Leave a Reply

