Ritualurile și lenea

În viața noastră ritualurile sunt din ce în ce mai grăbite. Și când lenevim facem câte ceva. Sau, cel puțin eu fac așa. Ritualurile din viața mea sunt pe fast forward iar, atunci când vreau să mă simt mai puțin grăbită, înșfac ceva de mâncare. Cândva, demult, am învățat că mâncatul îmi dă dreptul să stau nițel în tihnă. Și, dacă am nevoie de tihnă, mănânc.

De puțin timp fac exerciții de imaginație. Cum vreau să fie viața mea? Cum vreau să trăiesc? Iar unul dintre răspunsurile certe este că vreau să nu mă mai grăbesc așa dimineața. Să nu mai mănânc doar că urmează să plec de acasă iar masa de prânz este luată de fugă de un an, între două joburi. Așa că, un mic dejun copios îmi dă măcar senzația că am mâncat în tihnă. Chiar dacă îl înfulec în picioare. Știu că nu are logică – majoritatea convingerilor noastre nu au logică. Apoi, alt răspuns cert e că vreau să citesc și să ascult mai multă muzică. Să îmi iau timp de lenevit.

Foarte foarte mult timp am fost doar harnică. Harnică și epuizată 🙂 Harnică și frustrată 😦 Acum îmi dau seama că timpul de leneveală mă reface. Ca și ritualurile. Ritualul de a bea o cană cu lapte cald sau cu cafea dimineața, alături de ceva bun și (mai mult sau mai puțin) dulce. De a savura un fruct acrișor sau o salată colorată. Mestecând încet. O bucată muzicală și o carte scrisă cu umor și înțelepciune.

ritualuri-2

Un ritual pune o pauză acelor lucruri urgente care ne năpădesc și ne ajută să ne conectăm cu noi înșine. Să ne îmbogățim și să ne bucurăm de ce avem deja, mai degrabă decât să creăm strategii de a acumula alte și alte bogății. Poate chiar și recunoștința e un ritual. Pentru că scrisul pe blog cu siguranță este 🙂

Leave a Reply

