Aer proaspăt

Vineri am fost la un curs de negociere. Mereu mi-a fost teamă să negociez, de fapt teamă că voi fi respinsă. Însă, pe măsură ce a trecut timpul, mi-am dat seama că este inevitabil și că, chiar și atunci când nu negociez, n-o fac în defavoarea mea. În ultimii ani, în care am făcut recrutare, a fost mult de negociat.

Acest curs a fost altfel decât până acum, pentru că am avut curajul să mă afirm, să gândesc, să încerc lucruri noi și… să câștig. La cursurile anterioare îmi rumegam în tăcere vorbele, fără să îndrăznesc să spun mare lucru. Pe parcursul zilei s-a desfășurat un concurs pe care l-am câștigat, deși eram frântă de oboseală și mintea mea aluneca acasă, unde se puneau geamuri noi.

Miza era să câștig cât mai mulți bani iar, la final, obțineam toate produsele puse în joc. Erau produse banale, de la o sticlă de vin la o radieră. Și totuși… pe unele din ele chiar mi le doream, nu pentru că nu mi le-aș fi permis, ci pentru că nu am timpul să umblu după așa ceva. Deeeci, nu m-am lăsat fraierită, am menținut hotărârea de la început și contactul cu ce e important pentru mine. Am avut o grămadă de gânduri concurente – nu e ok să câștigi, lasă-l pe celălalt, ce-ți trebuie, cedează, ajută, vrei numai bani și ceilalți te vor respinge, ești lacomă, nu mai ieși în evidență, stai în banca ta…Le-am recunoscut ca făcând parte din celulele mele, atât de intime și adânc înrădăcinate erau. Și le-am lăsat să treacă, mi-am văzut de drum, iar la final, când mergeam spre casă cu sacoșa de produse (care nu înseamnă mare lucru ca valoare, dar pentru mine însemna că nu am renunțat la ce-mi doream) viața mea avea miros proaspăt.

Leave a Reply

