A ajuta

Cei care mă cunoaşteţi şi citiţi titlul acestui articol probabil mustăciţi deja. Sau râdeţi cu gura până la urechi, de-a dreptul. Voi ştiţi bine că sunt o „ajutătoare” și că mult timp mi-am legat sensul vieții și mândria personală de cât ajut.

A trebuit să recunosc – față de mine și, cel mai greu, față de ceilalți – că oprisem atât dezvoltarea mea cât și pe cea a persoanei ajutate. Că mândria mea crescuse, dar anxietatea, nesomnul, disperarea și golul interior mă copleșiseră. Așa că exersez ajutorul cu discernământ.

Lucrurile s-au schimbat, sau cel puțin sunt în curs de schimbare. Egoista din mine își arată chipul, iar eu mă împrietenesc cu ea. Văd că are și avantaje – crește numărul de ore de somn pe noapte, numărul de cărți citite, hobby-urile mele prind contur ferm și…da, am timp să scriu. Atunci când cumpăr ceva pentru fetița noastră am grijă să iau ceva ce îmi doresc și eu, pentru a nu da în frustrare și pentru a nu defula cândva. Și pentru mine, și pentru ea. Adică, așa cum este firesc.

Azi am primit o cerere de la colegele mele de servici, formulată ca „am înțeles că tu ne ajuți pe partea asta”. Și am fost de acord, doar așa convenisem. Doar că „ajut” fusese înțeles ca sinonim cu „fac în locul tău”. Și eu nu mă gândisem deloc așa. Pentru mine însemna „îți explic, te susțin, te învăț, îmi pui întrebări ca până la urmă să poți face singur și să ai mai multă încredere în tine, iar eu să fiu utilă în altă parte”. Sau „îmi fac partea mea, tu îți faci partea ta”. În niciun caz cu „fac eu munca pentru doi”.

Mă bucur că acest lucru s-a schimbat și că lumea se lărgește. Pentru tine ce înseamnă să ajuți? Te ajută?

Leave a Reply

