Ordine și organizare

Acum două zile am constatat că nu aveam cu ce să mă îmbrac. Probabil bănuiți deja că am un dulap mare și plin de haine, și este perfect adevărat. Nu doar atât, ci îmi și plac mult hainele din el, sunt destul de noi și mă reflectă. Doar că burta mea s-a mărit în ultimul timp și pot purta o singură pereche din pantalonii vechi, pentru că e largă și are talia joasă. Iar toate bluzele și rochiile erau necălcate, și mi-ar fi luat prea multe minute să găsesc una de purtat. Așa că am hotărât să fac ordine, să probez lucrurile și să decid ce voi purta în următoarele 4 luni. Am hotărât să mă limitez cât de mult se poate în cumpăratul hainelor pentru gravide, pentru că sunt nejustificat de scumpe și probabil le voi purta din nou peste ceva timp, dacă vom mai avea copii.

M-am ținut de promisiunea făcută mie însămi iar marți seara am petrecut câteva ore cu organizarea. Să nu vă gândiți că arată perfect – m-am străduit să fac asta ani de zile, spre frustrarea mea permanentă, până când am renunțat… de tot. Doar am sortat lucrurile și am călcat câteva, iar acum am haine suficiente pentru o săptămână, ceea ce e o ușurare.

Mult timp m-am gândit că nu am energie pentru organizare și ordine, iar dezordinea mi-a absorbit o bună parte din energie, pentru că durează mai mult să găsesc ceva în dezordine decât să îl pun la locul lui. Am crescut cu discul „e dezordine mereu, trebuie să strângă cineva după tine” și cu frustrarea că, dacă fac ordine, nu voi avea timp să fac și alte lucruri pe care mi le doresc. Dar marți am descoperit că organizarea și ordinea îmi dau energie. Implică decizie, acțiune și o minte înnoită. În plus, voi avea mai mult timp pentru lucrurile care contează pentru mine, iar stima de sine va crește (și) pe măsura armoniei mediului ambiant.

La fel este și cu gândurile – înaintea unei noi etape a vieții este esențial să ne punem ordine în gânduri, în convingeri, și decidem ce aruncăm, ce păstrăm și ce plantăm în locul celor la care am renunțat. Viața noastră va fi mereu pe măsura noilor convingeri și a noii ordini interioare pe care ne-am creat-o. Dacă este doar dezordine, fără decizia de a ordona nu vom înainta și nu vom găsi „obiectele” mentale și timpul de care avem nevoie ca să ne dezvoltăm. Nevoile noastre vor rămâne nesatisfăcute și vom continua să ne autosabotăm și să ne învârtim într-un cerc vicios.

Așadar, unde facem ordine azi?

Leave a Reply

