Pauză

Pauzele sunt un lux din ce în ce mai mare în viața mea. Cred că voi deveni o hoață de pauze. Și nu regret deloc timpul în care am investit în viața spirituală, chiar dacă uneori mi s-a părut greu sau un sacrificiu. Acum mi-aș dori să îl pot face din nou. Două servicii, vacanța care începe fix cu o zi înainte de Paști (zi în care voi ajunge și la spovedit), o răceală intempestivă și energia diminuată de trimestrul trei de sarcină. Nu mă plâng, doar îmi permit să nu cred că este ceva foarte firesc.

Bineînțeles, sunt multe care îmi ușurează viața – faptul că traversez Bucureștiul în mașină, în loc să iau troleibuzul și tramvaiul și să stau în picioare o oră și jumătate (apuc să mai și citesc ceva pe drum), mașina care spală vasele în timp ce dorm (este o satisfacție mare), ajutorul și flexibilitatea pe care le primesc, faptul că suntem 4 mâini și 2 capete, în loc de un singur set… sunt multe în viața mea pentru care să fiu recunoscătoare. Și trăiesc și într-un vârtej.

Îmi aduc aminte nostalgică de anii în care eram la denii din duminica Floriilor până la Prohod. Anul ăsta sper să ajung joi și vineri. Când aveam timp suficient să gătesc și să citesc la Psaltire. Aș vrea să vă zic, dacă aveți timpul ăsta, nu îl irosiți. Iar dacă nu-l aveți, furați o pauză 🙂 Dacă nu, este posibil ca ea să se impună în viața voastră printr-un burn-out.

Iar, în caz de burn-out, e nevoie de mai mult decât odihnă. E esențial să ne înnoim mintea. Să fim mai puțin exigenți cu noi, cu ceilalți, să ne diminuăm așteptările și să fim mai realiști. Uneori ego-ul nostru necesită o dezumflare, iar un burn-out e acul care îl înțeapă. Poate ar fi util să nu ne mai înconjurăm de atâția „trebuie” sau „așa se face”, și să învățăm să respirăm mai liber.

„Experiența” m-a învățat să îmi presimt burn-out-urile și să le evit, pentru că nu se prăbușește nimic doar pentru că eu beau un ceai delicios și scriu pe blog acum, în loc să fac cele 1550 de lucruri de făcut înainte de o mare sărbătoare. Adică, să mă opresc înainte. Exact așa cum faci și cu un gând de care decizi să nu te agăți. Burn-out-ul mă prinde ocupată, indisponibilă pentru el, ocupație/indisponibilitate plăcută mie.

Tu ce faci pentru a evita epuizarea?

Leave a Reply

