Pledoarie pentru delicatețe

Săptămâna aceasta a fost una cu totul și cu totul deosebită. Un carusel furtunos încheiat cu o stare de liniște și contemplație. Stare de care mă pot bucura acum, în loc să mă sperii și să sar la etapa următoare. Dimpotrivă, aș mai sta nițel aici.

Am primit bijuterii de pe un site neasociat unui magazin fizic, dar care m-a surprins întotdeauna. Site-ul vinde și bijuterii statement – pandantive de 8cm lungime, de exemplu – de serie mică sau unicat, din argint. Da, sunt mai scumpe decât cele din magazine. Am tot deliberat cu  mine însămi câteva zile ce să comand. Astăzi au venit și…sunt delicate.

Mi-au trecut prin fața ochilor anii în care îmi cumpăram inele din argint masiv, cu pietre mari, în cantități mari, de la un magazin central plin ochi de argint. Multe, mari. La un moment dat mi-am dat seama că mă ascundeam după ele, că mărimea era ca un scut în fața propriei mele vulnerabilități. Aveam. Eram invincibilă.

Și acum, aceste două obiecte mici, dintr-o foiță subțire, gravată delicat dar temeinic, cu pietricele mici, fiecare cu textura ei, de o culoare pe care n-am mai văzut-o de mult. Atât de meșteșugite, atât de simple, atât de. Iar, pentru că ne pregătim să primim cel mai delicat membru al familiei, acest context m-a pus pe gânduri. Cât de mult are a face delicatețea cu intimitatea? Este o slăbiciune? Este o putere? O putem afirma și arăta și în alte cadre ale vieții? E ok să fii delicată la servici, sau când mergi la piață? Te împiedică asta să ajungi la obiectiv, sau te ajută? Sau depinde de situație?

Ca să folosesc o parte din mine adecvat contextului, este esențial ca ea să fie acceptată și nu refulată – pentru că dacă o refulez, mă va face knock-out. Cum mi-aș putea regândi opțiunile de viață pentru a permite delicateței mele să devină un dar și să mă ajute, în loc să mă încurce?

Așa cum vă spuneam la început, acum sunt într-o stare de contemplație. Atât de multe întrebări au fost stârnite, că aștept (cu răbdare de data aceasta) răspunsurile.

Leave a Reply

