Ca să nu mă îngraș

De la bun început vă spun, titlul acestui articol nu respectă principiul coachingului referitor la formularea pozitivă. Totuși, l-am preferat unuia de genul „cum să mă mențin” sau „cum slăbesc”, pentru că este punctul din care pot vorbi acum. De obicei slăbesc greu, dar ultima oară mi-a ieșit, să știți. Și se pare că e o stare care va rămâne.

De dimineață am început să mă gândesc la lucrurile pe care le-am făcut, în ultimele 8 luni, ca să nu iau enorm în greutate, gravidă fiind (ah, cineva care citește articolul deja își spune că numai despre sarcină scriu, să nu se pripească). Tocmai slăbisem înainte de nuntă, mi se spunea că arăt foarte bine – 9 kile și, da, soțul meu mi-a făcut planul și nu mi-a sărit în cap când beam bere cu lămâie și mâncam înghețată. Apoi, când am aflat că vine bebe, în capul meu era doar: offf, abia am slăbit și urmează să mă îngraș la loc, și cine știe cât în plus! M-am îngrășat, 9 kile. Mai e o lună, dar în ultima săptămână am pus 200 de grame, așa că nu estimez mia de kile la care mă gândeam inițial.

Regimul de dinainte de nuntă a fost special pentru că, prima oară, m-am bucurat mai mult de corpul pe care mi-l descopeream decât de kilogramele în minus. Mă simțeam femeie – nu un sac de grăsime – și îmi vedeam mușchii funcționând altfel, parcă într-un fel nou. Am fost 4 luni la pilates și zumba și ieșeam veselă de acolo. Mă coordonam mai bine, mă mișcam mai ușor și aveam încredere. După ce ne-am căsătorit și am rămas însărcinată, asocierea gravidă-batoză și-a făcut intrarea triumfală. Iar coach-ul meu mi-a zis că pot fi batoză și fără să fiu gravidă – și are dreptate. Apoi am început să mă uit în jur și să observ că nu toate gravidele erau batoze, unele erau chiar normale, ca să nu zic slabe. Așa că am făcut bine și am renunțat la ea.

Două lucruri esențiale s-au schimbat în viața mea, față de perioada de dinainte de nuntă: 1. viața personală are locul ei (chiar mă gândeam de dimineață că, faptul că am o familie este esențial în menținerea greutății), deci nu mai refulez și defulez prin mâncat compulsiv, pentru că o nevoie este satisfăcută și 2. am un copil foarte foarte deștept, care mă lasă să mănânc doar ce-mi face bine. Și face scandal dacă calc pe bec (greață, reflux și alte lucruri plăcute). Și s-a mai schimbat motivația, a devenit interioară și nu mai are legătură cu o aprobare din exterior. Este orientată mai spre funcțional și mai spre puterea personală.

Motivația este esențială în orice proces de schimbare, iar în cele de schimbare a formei fizice, nici nu vă spun cât. Cu ea de braț trecem de la neputință la putere, de la ură la acceptare, de la răul vieții cotidiene la binele insuflat de Dumnezeu în sensul nostru.

Pe lângă schimbarea motivației, am urmat principiile regimului dinainte, cu ceva excepții normale (dacă mi-e foame la 4 dimineața, atunci mănânc): multe proteine, puține dulciuri, multă apă (de la 3 l în sus, când ți se schimbă volumul sangvin devine ceva normal), am descoperit un ceai pe care-mi place să-l beau, mai puțină sare, fără pâine ci cu Wasa (nu e reclamă, e indicația diabetologului), sucuri și concentrate din fructe (porția mea specială fără miere), iaurt și sana (integrale, da), lapte cât mai de la țară, fructe-fructe-fructe și multă mișcare – pe jos, prin parc, pe la mall, prin casă și pe unde se mai poate.

Și câteva indicații cu dedicație pentru empatici: săpun natural (minunat mirositor, musai), creme, masaje, seruri de păr, parfum – ca această nevoie senzorială să nu fie refulată și înlocuită cu compulsia de a mânca excesiv. Uleiuri esențiale (fără excese, menta e în top), îngrijire, ritualuri, haine moi și confortabile.

Iar la final am lăsat aspectul cel mai important: încrederea. Și, pentru că este atât de important, vom vorbi despre el într-un articol viitor.

Leave a Reply

